fredag 9 oktober 2009

Kosmisk smäll!

Såg ett program på History Channel om ett förmodat kosmiskt nedslag för 13.000 år sedan, vilket skulle kunna förklara varför mammutarna på den Nordamerikanska kontinenten dog ut. Det som fascinerar mig mest, är hur självkritiska forskarna är. De har en otrolig mängd bevis för sin hypotes, men betraktar allt med en hälsosam skepsis tills de kan finna logiska sammanhang! Det styrker mig i min uppfattning om att vetenskap är det ENDA svaret på våra frågor om universum och dess mysterier. Jag känner en stor trygghet i att vara ett dammkorn, och en ödmjukhet att få finnas till. Att få se alla under i vår egen värld och ute i universum är inget jag tar för givet! Kalla mig flummig, djuping eller helt enkelt knäpp! Jag tar det som en komplimang.

Inga kommentarer: