lördag 10 oktober 2009

No help needed!

Inte nog med att man ska stå ut med telemarketing! De ringer stup i kvarten och försöker kränga allt från strumpor till elavtal. Nu kan man också bli påhoppad på gatan av en fanatisk, överpositiv, glädjesprudlande själavårdare! Please, no help needed!! De stackarna måste ju blivit utsända på denna mission för att finna de vilsna "satar" som inte funnit frid ännu? FRID? Jo jag tackar jag! Ska jag, en varelse konstruerad av stjärnstoft från färgsprakande explosioner i ett fantastiskt universum, ta på mig skygglappar och sitta i ett hörn med en helig bok som lär mig bli en första klassens navelskådare? Aldrig i livet! Jag tror nog det känns tryggt att sitta under den där te-huvan och gosa, men trygghet ska man aldrig koppla ihop med sanning! Alltså, låt mig vara ifred kära evangelister och kreationister! Jag mår fint som snus! No help needed!

Inga kommentarer: